سه شنبه 1 خرداد 1403

"کیش جزیره‌ای ارزشی است"

  تاريخ:بيست و پنجم آذر 1388 ساعت 15:39   |     کد : 31671   |     مشاهده: 655

خبرآنلاین: مدیر عامل منطقه آزاد کیش معتقد است،که کیش از شرایط مناسب محیطی و اخلاقی برخوردار است و اساسا نیازی به طرح موضوع مومنانه کردن کیش نیست.

اسدالله کریمی در نشستی خبری با خبرنگاران که به مناسبت سومین نمایشگاه سرمایه گذاری در کیش درحال برگزاری است،در پاسخ به این سوال که آیا طرح "کیش مومنانه"که در آخرین روزهای فعالیت مدیر عامل سابق منطقه آزاد کیش،از سوی داوود مددی مطرح شد،جزو سیاست های اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش است یا خیر،گفت:ایران یک کشور اسلامی است و بسیاری از ضوابط و معیارهایی که در ایران وجود دارد مورد پسند کشورهای مسلمان جهان است.

وی افزود:خیلی ها علاقه مند هستند به کیش سفر کنند چون از نظر امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در سطح بالایی قرار دارد،این درحالیست که بسیاری از کشورهای غربی در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که با جداسازی میان خانم ها و آقایان در،به خصوص در جزایر تفریحی و تجاری خود،از ظرفیت کشورهای مسلمان نیز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید کیش را همانطور که هست بشناسانیم گفت:درحال حاضر پروژه های اقتصادی کلانی در کیش در حال نهایی شدن یا عقد قرار داد است که نشاندهنده ثبات اقتصادی و فراهم آمدن شرایط ایده آل برای سرمایه گذاران است.

کریمی که مدیریت شرکت قطارهای مسافری رجا و شهرداری مناطق 18 و 16 تهران را در کارنامه خود دارد،در خصوص پروژه های اقتصادی کیش گفت:عدد مشخصی از میزان پروژها ندارم اما همینقدر بگویم که فقط پروژه نرگس،که مجموعه هتل و مرکز تجاری است آغاز به کار کرده است و 3500 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه آن است که نمونه ای از پروژه اقتصادی کلان در جزیرخ مرجانی کیش است.

وی از درخواست های متعدد سرمایه گذاران برای ساخت هتل و اراضی ساحلی خبر داد و افزود:دو پروژه ورزشی،یک پروژه تجاری و یک پروژه 10 هکتاری مسکونی در کیش به روزهای افتتاح و راه اندازی نزدیک می شود.

کریمی اضافه کرد:در سال گذشته نیز قرار داد 30 پروژه بسته شده است و 21 پروژه نیر به تازگی عقد قرار داد آن صورت گرفته است.

وی در خصوص تاسیس بانک مناطق آزاد نیز گفت:تاسیس و راه اندازی بانک مناطق آزاد در حال پیگیری است و برای تقسیم سهام و اینکه چه میزان از سهام آن متعلق به بخش خصوصی باشد و چه میزان به دولت تعلق داشته باشد،مذاکراتی صورت گرفته است.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از نشست خبری خود با خبرنگاران به مضوع واردات کالاهای بی کیفیت و انتقاد تجار از این موضوع پرداخت و گفت:طبق بودجه ای که به منطقه آزاد کیش اختصاص داده شده است 70 میلیون دلار قرار بود که که برای واردات کالا به بخش خصوصی کمک کنیم که از این میزان 30 میلیون دلار هم بیشتر جذب شد.

وی از راه اندازی نخستین خط کانتینر بر از بندر شهید رجایی به کیش خبر داد و افزود:در یک ماه گذشته اولین خط کانتینری از بندر شهید رجایی به کیش راه‌اندازی شده است لذا امکان حمل‌ونقل کانتینری فراهم شده و نیازی نیست که تجار از کشورهای حوزه خلیج فارس در این خصوص استفاده کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه مناطق آزاد ما تبدیل به پایگاههای وارداتی شده‌اند اظهار داشت: من قبول ندارم جزیره کیش پایگاه واردات کشور شده است چرا که از 70 میلیون دلار تسهیلاتی که برای واردات در سال گذشته در نظر گرفته شده بود تنها 30 میلیون دلار آن جذب شد و ما معتقد به مدیریت واردات هستیم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31671
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است